Doktorumuza Sorun

Antalya Veteriner Adresleri
Antalya Veteriner Klinikleri
Antalya Veteriner

Kedi ve köpekler neden ot yer?

Köpek ve kedilerin neden ot yedigi konusunda çesitli açiklamalar vardir.Bir görüse göre köpek ve kedilerin zaten dogal olarak ot yemesinin gerektigi düsünülmektedir.
Baska bir görüse göre onlar da ot sevebilir ve yiyebilirler.

Çogu zaman köpek veya kedi ot yedigi zaman kusar. Bu kusma olayi yumurta mi tavuktan, tavuk mu yumurtadan benzeri sorulara yol açmaktadir. Yani ot yedigi için mi kusar, yoksa kusacagi zaman mi ot yer.
Yillar boyunca uzmanlar köpeklerin karni agridigindan mi ot yedikleri ve kustugu, yoksa ot yedikten sonra mi kusma ihtiyaci duydugunu arastirmislardir.
Genellikle kusma ihtiyaci duyan, karni agriyan köpekler ot yerler ve hazmedilemeyen bu otlar kusmaya neden olur. Böylece köpek rahatlamis olur.
Köpeklerde selülozu sindiren enzimler yoktur bu nedenle köpekler ot yiyenler (omnivorlar) grubuna girmezler. Oysa bir çok köpek sahibi köpeginin ot yedigini görmüstür.
Tam ve dengeli besin alamayan köpeklerin de ot yedigi az da olsa görülmektedir. Böyle bir sorun yasandiginda besinlerine yapilan takviyeler, ögün saatlerinin ve miktarlarinin ayarlanmasi ile bu sorunu gidermek mümkün olabilir.
Köpeklerin kimi zaman da sadece kötü bir aliskanlik olarak ot yedikleri ve kusmadiklarida gözlemlenmistir.
Kisaca özetlenirse köpek ve kedilerin ot yemesi gayet dogal bir davranis biçimidir. Hatta bahçeye ve sokaga çikamayan kedilerin yemesi için hazir satilan ekilebilir, paketler içinde ürünler de bulunmaktadir.

Empati Veteriner || Antalya Veteriner Klinigi Hekim Z. Emre GÜLER